Педагогічна практика - складова навчального процесу

20-02-2015 Переглядів: 513

Відповідно до робочих навчальних планів на 2014-2015 навчальний рік за напрямом підготовки «Правознавство», Програми педагогічної практики підготовки фахівців ступеня вищої освіти магістра Національної академії внутрішніх справ, яку схвалено науково-методичною радою Національної академії внутрішніх справ, та з метою удосконалення навичок самостійного викладання шляхом планування, підготовки та проведення навчальних занять, слухачами навчально-наукового інституту підготовки фахівців для підрозділів слідства та кримінальної міліції під керівництвом начальників кафедр та наукових керівників починаючи з 9 лютого поточного року було розпочато проходження педагогічної практики.

Педагогічна практика є складовою частиною навчального процесу і обов’язковим компонентом підготовки фахівців ступеня вищої освіти магістра. Вона забезпечує поєднання теоретичної підготовки слухачів з практичною діяльністю.

Педагогічна практика  - складова навчального процесу

Метою педагогічної практики, відповідно до нормативних документів, є: закріплення і поглиблення теоретичних знань, отриманих під час вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу; поглиблення отриманих теоретичних знань та їх застосування у розв’язанні конкретних педагогічних завдань; проведення згідно з розкладом під безпосереднім керівництвом керівника практики фрагменту семінарського (практичного) заняття у реальній навчальній групі; виявлення педагогічних здібностей на основі першого досвіду педагогічної діяльності, формування навичок самоосвіти та самовдосконалення; формування професійних якостей з проведення семінарських і практичних занять, у тому числі й тренінгових.

Слід зазначити, що у процесі проходження практики слухачі повинні оволодіти основами науково-методичної та навчально-методичної роботи, а саме: забезпечити зв’язок теоретичних знань фахових дисциплін з реальним педагогічним процесом, використання їх у розв’язанні конкретних навчальних, розвивальних і виховних завдань; розвивати вміння проводити заняття з використанням сучасних методів і прийомів навчально-пізнавальної діяльності; формувати психологічну готовність до педагогічної (управлінської) роботи; оволодівати різноманітними освітніми технологіями; поглибити теоретичні знання з фахових дисциплін і на основі індивідуальних завдань вивчення передового педагогічного досвіду виробити творчий підхід до діяльності; формувати вміння проводити науково-дослідницьку роботу у процесі педагогічної практики; виробляти навички структурування та грамотного перетворення наукових знань в навчальний матеріал; виховувати інтерес до педагогічної діяльності, прагнення до самовиховання та саморозвитку; формувати потребу у систематичній самоосвіті;

Також, перед слухачами стоять завдання щодо формування вмінь та навичок педагогічного впливу на особистість, використання професійної риторики, активізації навчальної діяльності курсантів, а також способи та прийоми оцінювання навчальної діяльності у вищій школі; пошуку способів та методів правильно визначати: організаційну структуру заняття залежно від мети, змісту та конкретних умов проведення; форми, методи, засоби навчання, що відповідають дидактичним принципам, враховуючи вікові та психологічні особливості як курсантів так й конкретні умови навчання; навчальну, розвиваючу, виховну мету заняття зі спеціальності, організаційні форми та методи її реалізації; добирати, а в разі необхідності виготовляти, дидактичний матеріал, наочність відповідно до пізнавальної мети; своєчасно методично та доцільно застосовувати технічні засоби навчання; здійснювати психолого-педагогічний аналіз відвідуваного заняття та самоаналіз власного заняття; самостійно вивчати передовий педагогічний досвід, узагальнювати й використовувати його у професійній діяльності.

Так, наприклад, відповідно до Графіку проходження педагогічної практики здобувачами ступеня вищої освіти магістра навчально-наукового інституту підготовки фахівців для підрозділів слідства та кримінальної міліції 16 лютого слухачем 104 навчальної групи на здобуття ступеня вищої освіти магістра старшим лейтенантом міліції Подобед Ганной Сергіївной на базі ННІПФПСКМ НАВС було проведено семінарське заняття з навчальної дисципліни «Основи управління в органах внутрішніх справ» для курсантів 2-го курсу ФПФПКМ за темою «Процес управління. Система управлінських рішень в ОВС».

Науково-педагогічні працівники кафедри управління та роботи з персоналом: доцент кафедри Лукашенко А.А. - керівник педагогічної практики, а також старший викладач Кузьменко Г.Н. вказали на належний рівень методичної підготовки слухачки, відзначили змістовний розгляд проблемних питань протягом навчального заняття, досягнення мети семінару та об’єктивності оцінювання відповідей курсантів.

По закінченню практики слухачі мають її захистити. До захисту практики слухачем подаються такі документи: індивідуальний план проходження практики; звіт про практику; відгук-характеристика керівника практики; план-конспект проведення семінарського (практичного) заняття; витяг з протоколу засідання кафедри.

Захищати педагогічну практику допускаються слухачі, які у повному обсязі виконали індивідуальний план педагогічної практики і надали зазначений пакет документів.

Ганна Подобед,
слухач факультету
підготовки фахівців для
підрозділів слідства
ННІПФПСКМ НАВС

 
CEPOL

Контакти

Поштова адреса:

Пошта НАВС

03035 м.Київ-ДСП, пл.Солом'янська, 1

Електронна пошта:

Email НАВС

(для офіційних документів)
[email protected]

Телефони для довідок:

Телефон НАВС

Чергова частина
телефон/факс
+ 38 (044) 246-94-91

Освыітній портал МВС України EUK EUK
X
X